یه آقا

یه آقا

تـــَمَنـَّیتُ مِن لَیلی عَن ِ البُعدِ نَظرَة ً...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

کجا دانند حال ما سبکبالان ساحلها

دوشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۱۶ ب.ظ

با اتفاقاتی که داره می‌افته، اومدم چند خطی بنویسم اما یاد ابیاتی افتادم که زبان‌حال الآنمه:

در راه عشق گریه متاع اثر نداشت

صد بار از کنار من این کاروان گذشت

بدنامی حیات دو روزی نبود بیش

آن هم "کلیم" با تو بگویم چه‌سان گذشت:

«یک روز صرف بستن دل شد به این و آن

روز دگر به کندن دل زین و آن گذشت...»

گشتن، پیدا کردن، دل‌بستن، نرسیدن... دل‌ کندن... و امان از دل کندن... و ما أدراک ما دل کندن...

و با وجود لطف‌های عجیبش، نمی‌دونم چرا «در راه عشق، گریه متاع اثر نداشت...»

حیران آن دلم! که کم از سنگ خاره نیست...

اومدم کامل حکایتم رو بنویسم، راستش ترسیدم. به قول کلیم کاشانی:

کس امانت‌دار سرّ عشق کم دیدم «کلیم»

راز عاشق جز فراموشی ندارد محرمی...

۹۲/۱۲/۰۵

نظرات  (۷)

مشتاق شنیدنیم بعد از این همـــه خاموشی...
سلام

وقتی یکی حرف دلش را اینظور صاف و صادق می زند دلم هری می ریزد .
اصلن فراری نوشتن و خواندن شده ام از ترس همین نوشته های کوتاه پر درد.
همین حرف های ساده که دل آدم را سرد و گرم می کند و ترک می اندازد ...

 راستش نمی دانم اصلش همین است یا من یک جای راه را اشتباه رفته ام که عشق را به درد می شناسم و درد را به عشق !


میگفت عشق به خدا تنها عشقی ست که هر چه پیشتر بروی آرامتر می شوی .برعکس عشق به ادم ها که هر چه پیشتر میروی جلز و ولزش بیشتر می شود.
نمی دانم ...
خواستیم زرنگی کنیم و در هم بیامیزیمش. اما تا اینجایش که یک جا باخته ایم . هر دو را ...
۱۱ اسفند ۹۲ ، ۱۴:۳۴ بیقرار یار
اشک من رنگ شفق یافت ز بى مهرى یار  
طالع بى شفقت بین که درین کار چه کرد


برقى از منزل لیلى بدرخشید سحر      
وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کرد


ساقیا جام میم ده که نگارنده ء غیب    
نیست معلوم که در پرده ء اسرار چه کرد/حافظ
سلام

راز عاشق جز فراموشی ندارد محرمی...

ملتمس دعا


۱۹ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۳۲ وبلاگ طریق الی الله
سلام
نقل مطالب از سایت طریق الی الله

حضرت آیت الله کمیلی خراسانی دام عزه اینطور مرقوم فرموده اند که : مولای من سید حداد (ره) خودش را با خودش به من شناساند و استاد بودنش را با نورانیتی الهی و با تصرف روحی او شناختم و با جذبات معنوی و ربانی که مکرر در مکرر بود به سوی او جذب شدم و در تصرفاتش توحید مطلق را لمس کردم و حقیقت آن را مشاهده کردم و همه ی اشیاء و عالم را فانی فی الله دیدم .

از سید حداد (ره) پرسیدند : مقام فناء اکتسابی است یا عنایتی و تفضلی ؟ فرمودند : بواسطه ی عبادات و جد و جهد و ثبات و دوام کسب می شود تا عنایات و اعطایی از جانب خدای متعال بدست آید . و می فرمودند : فناءبوسیله ی نفی خواطر بدست می آید . می فرمود : چطور مشکل وجود داشته باشد در صورتی که خدا قادر است از دل سنگ سخت ، جوی آبی بوجود آورد و یا آتش سوزان را برد و سلام کند . پس بر خدا توکل کن و نظرت به سوی او باشد . انسان وقتی می خواهد دو رکعت نماز بخواند بر او واجب است نفی خواطر کند تا نمازش با حضور قلب و توجه به حق باشد .

سید حداد (ره) می فرمود : اهتمام در امر نفس ، نفس را نورانی و باصفا می کند و آن را بر امور غیبیه آگاه می کند و به او درجات و کرامات نفسانی اعطا می کند به این مفهوم که به مرور زمان از قالب نفسش ، رذائل را محو می کند .

آیت الله ناصری دولت آبادی دام عزه می فرمودند : روزی در مسجد سهله با سید هاشم حداد (ره) همراه بودم و خواطر مدام در ذهنم تکرار می شدند . سید هاشم (ره) به من رو کردند و فرمودند : بر شما نفی خواطر واجب است . به نفست اجازه نده بر تو غلبه کند .


از یه جایی به بعد زبان می فهمد دیگر نباید زبون باشد...رازهایش را نگه می دارد برای خودش...تمام، سکوت می شود...تمام سکوت