یه آقا

یه آقا

تـــَمَنـَّیتُ مِن لَیلی عَن ِ البُعدِ نَظرَة ً...

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

خانه در دوزخ بنا کردیّ و می‌خواهی بهشت!

دوشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۰:۵۲ ق.ظ

           حالم از مقدس‌مآبانی که دین رو فقط توی نماز و روزه می‌بینن و از منطق و اخلاق و مهربانی و عقل و عطوفت محرومند به هم می‌خوره. تو فقط و فقط نمازهات رو به جا بیار و روزه بگیر، اما اخلاق داشته باش! منطقی باش! تمیز باش! منظم باش! خدا با کله می‌فرستدتت بهشت! نخوای بری هم می‌برنت! اجازه بده یه قدم پامو جلوتر هم بگذارم:

           تو بر اساس تفکرات و فهم خودت، آدم خوبی باش و به دانسته‌هات عمل کن، اگه قول بدی که سر خودت رو نخوای کلاه بذاری و واقعا اون چیزی که می‌دونی درسته رو عمل کنی ـ حتی اگر بت‌پرستی باشه ـ من تضمین می‌کنم عاقبتت ختم به خیر می‌شه، چه در دنیا بت‌پرست باشی و چه نباشی!

           و از طرفی: تو تمام محرم و صفر رو توی هیئات مذهبی بگذرون، نماز و روزه‌ و حج و زکات و خمست ترک نشه، اما اینطور دل مردم رو آتیش بزن و خونشون رو توی شیشه کن، من به تو تضمین می‌دم نصیبت جز آتیش جهنم نخواهد بود!

           دلم برای امثال تو می‌سوزه. پریشب توی خیابون برات گریه کردم... برای هدایت تو، برای هدایت خودم... خدا دست همه‌مون رو بگیره... خدا هدایتمون کنه بفهمیم چی اصله و چی فرع. نمی‌خواد بری اعتکاف! نمی‌خواد انقدر سجده کنی که پیشونیت سیاه بشه! تو اول اخلاقت رو با مادرت درست کن! تو اول مرد باش! تو اول عاقل و منطقی باش! که اگر این‌ها نباشی، به قول آن پیرزن شیرین‌بیان: نماز و روزه سرت را بخورد!

 

(این‌ها به این معنا نیست که بگم «من خوبم». همه‌مون گیریم؛ اما نوعش متفاوته. خدا همه‌مونو هدایت کنه)

8جمادی
الأحّد
1435

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عنوان پست از حاج غلامرضا سازگار:

خانه در دوزخ بنا کردیّ و می‌خواهی بهشت!

دور شیطان، رحمت پروردگارت آرزوست؟

غزل کامل این بیت رو قبلا فکر میکنم نوشته بودم.

۹۲/۱۲/۱۹